Nieuwe dossierindeling voor aanvraag gewasbeschermingsmiddel
Het Ctgb neemt binnenkort een vernieuwde zaakgerichte IT-werkomgeving in gebruik. Daarvoor is het noodzakelijk om gestandaardiseerde dossierindelingen en bestandsnamen te hanteren bij een aanvraag voor een gewasbeschermingsmiddel. Met deze nieuwe standaard zal het beoordelingsproces efficiënter en sneller verlopen.
Per 1 mei wordt de nieuwe manier gebruikt. Er geldt een overgangstermijn tot 1 juli 2024. Vanaf dan is het verplicht voor aanvragen gewasbeschermingsmiddelen met uitzondering van de administratieve aanvragen. Ook blijft het mogelijk om een aanvraag met het CADDY-format in te dienen.
De aanpassingen van het dossier betreffen:
- Technische eisen aan documentnamen (zoals het maximum aantal tekens en ongeldige karakters)
- Een verplichte mappenstructuur (zie de handleiding)
- Een verplicht in te vullen Excel-bestand met gegevens over de documenten zoals studietitel, auteur, publicatiedatum, annex point, etc..
Er geldt een overgangstermijn van 1 mei tot 1 juli 2024. Het indienen van een dossier zonder de nieuwe indeling kan leiden tot extra kosten om het dossier door ons op orde te laten maken. Het blijft mogelijk om een aanvraag in te dienen via het CADDY-format. De nieuwe eisen gelden niet voor de administratieve aanvragen.
De handleiding over het gebruik van de nieuwe dossier indeling vindt u hieronder. Na 1 juli 2024 is de nieuwe dossierindeling verplicht. Een aanvraagdossier dat niet is opgesteld volgens de nieuwe indeling (of het CADDY-format) wordt niet in behandeling genomen.
Voor vragen over dit onderwerp kunt u terecht bij de Ctgb servicedesk: