Klachtenbeleid
Het Ctgb streeft er naar u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Bent u echter niet tevreden en vindt u dat wij u verkeerd of onzorgvuldig hebben behandeld? Deel dan uw ervaring met ons. Iedereen die contact heeft met het Ctgb kan een klacht indienen. Het Ctgb wil graag leren van fouten en waar mogelijk de werkwijze verbeteren.
Hoe dient u een klacht in?
Klachten kunnen zowel mondeling (telefonisch) als schriftelijk kenbaar worden gemaakt. Voorbeelden van klachten zijn de telefonische bereikbaarheid, bejegening, onjuiste informatieverstrekking of het niet (tijdig) beantwoorden van e-mail.
U kunt uw ontevredenheid altijd mondeling uiten tegen degene op wie de klacht betrekking heeft. Als uw klacht echter niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, kunt u uw klacht schriftelijk kenbaar maken via mail of per post. Geef in elk geval zo duidelijk mogelijk aan waarover de klacht gaat en of (en zo ja met wie) u al contact hebt gehad. Ook moet u uw naam en, indien relevant, de organisatie waar u voor werkt vermelden.
Hoe wordt een klacht afgehandeld?
Hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) regelt dat iedereen een klacht kan indienen bij een bestuursorgaan. In de klachtenregeling Ctgb kunt u lezen op welke wijze wij een klacht behandelen.
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u zich wenden tot: de Nationale Ombudsman.
Bent u het niet eens met een besluit?
Tegen een besluit van het Ctgb kan geen klacht worden ingediend. Bent u het niet eens met een besluit, dan kunt u bezwaar maken. Als u het vervolgens niet eens bent met de beslissing op bezwaar, dan kunt u in beroep gaan bij de rechter.